طراحی نما زبان گویای یک ساختمان

طراحی نما زبان گویای یک ساختمان

قبول کنید یا نکنید، زیبایی و طراحی نما می تواند حرف اول را در بسیاری از مسائل بزند. این اتفاق نه به خاطر ظاهر پرستی انسان هاست و نه به خاطر این است که عادت کرده ایم هر چیزی را بر اساس ظاهر آن قضاوت کنیم. این اتفاق به علت یک مسئله کاملا زیستی و شناختی است و مربوط به ذهن انسان است.

گروه تولیدی بازرگانی بوریا از بهترین کارخانه های فروش عمده موزاییک در این مقاله به این موضوع پرداخته است

ذهن انسان از دو بخش به نام های ذهن منطقی و ذهن ناخودآگاه یا احساسی ساخته شده است. برعکس چیزی که تصور می کنیم، ما اصلا موجودات منطقی نیستیم و بیش از 90 درصد تصمیمات ما توسط ذهن ناخودآگاه گرفته می شود. به بیان بهتر ذهن منطقی ما تنها توانایی تفکر بر یک موضوع و یک کار خاص برای مدت زمان محدود و با تمرکز بسیار بالا را دارد. همان چیزی که ما به آن فکر کردن و تمرکز کردن می گوییم در این بخش از ذهن انسان رخ می دهد. اما آیا فعالیت ها و تصمیم های ما تنها و تنها همان یک فکر کردن است؟ در همان لحظه ما شاید در حال رانندگی باشیم، چشمانمان به جلو خیره شده است و به آینه های توجه می کند و دست و پاهایمان هرکدام کار خاص خودشان را انجام می دهند. از طرفی دیگر تنفس ما عادی است و فشار خون خوبی داریم و احتمالا دردی هم در نشیمنگاه خودمان احساس می کنیم. همه این اعمال را دقیقا همان ذهن ناخودآگاه ما با هم و همزمان مدیریت می کند. پس قبول کنید که بسیاری از حرکت ها و تصمیم های ما بر اساس این ذهن انجام می گیرد. بنابراین اگر می خواهید بر روی مخاطب خود و دیگران تاثیر بگذارید سعی کنید ذهن ناخودآگاه آن ها را کنترل کنید. خوشبختانه تعداد راه های کنترل این ذهن زیاد نیست و در به عدد 5 محدود شده است. شما اگر بتوانید حواس پنجگانه مخاطبان را کنترل کنید، می توانید بر او کنترل داشته باشید که یکی از مهمترین این راه ها بینایی است.

طراحی نما، زبان گویای یک ساختمان

طراحی نما زبان گویای یک ساختمان

طراحی نما می تواند کیفیت ساختمان شما را تعیین کند
پس تا اینجای داستان متوجه شدیم بینایی مهمترین راهی است که می توانید با آن بر ذهن مخاطب خود تاثیر بگذارید. پس طراحی نما تنها یک زیبایی ساده و عادی نیست. بلکه می تواند تمام وجه ساختمان شما را در ذهن مخاطب تعریف کند. مخاطب هیچ تعریف دیگری از ساختمان شما ندارد و تنها چیزی که او می بیند طراحی نما است. این طراحی نما اگر به شکل حرفه ای و درست صورت گرفته باشد می تواند مخاطب را متقاعد کند که ساختمان ارزش خوب و بالایی دارد. در حالی که اگر این طراحی نما دچار نقص باشد یا در انجام آن سهل انگاری هایی صورت گرفته باشد، اگرچه ممکن است از نظر فنی ساختمان خوب و عالی باشد، اما از نظر مخاطب ساختمان بی کیفیت خوانده می شود. همین مورد می تواند در قیمت گذاری و ارزش گذاری ساختمان بسیار تاثیر گذار باشد. از این رو طراحی نما را جدی بگیرید و خودتان را با جملاتی مانند باطن مهمتر از ظاهر است و … گمراه نکنید. این ذهن مخاطب شماست که مهم است.

نوشته های مرتبط